czwartek, 23 sierpnia 2018

Kwiaty

Kwiaty

są motywem przewodnim kolejnej Niedzieli z fotografią - temat zaproponowała Czarna Dama, uczestniczka zabawy...

Mam w ogrodzie dużo miejsca i pracowita ogrodniczka mogłaby zrobić w nim prawdziwy raj... ja jednak mam zbyt mało czasu i sił, żeby móc poświęcać pracom w ogrodzie wiele godzin. Jak kiedyś napisałam na pewnym forum "mam ogród zadbany inaczej", czyli po prostu puszczony na żywioł. Dominują w nim trawy i wszelkiej maści chwasty. Niektóre nawet ładnie kwitną, a na trawie pojawiają się różne kwiatki-samosiejki. Są też nieliczne kwiaty posadzone przez nas, ale takie które nie wymagają szczególnej pielęgnacji. Dlatego wybrałam zdjęcia kwiatów, które same rosną.

Temat kwiatowy jest bardzo szeroki, materiału mnóstwo, chociaż ja nie mam zbyt wielu zdjęć, które uznałabym za dobre. Podstawowym problemem u mnie jest światło... kwiaty na zdjęciach są albo prześwietlone, albo smutne, bo niedoświetlone odpowiednio. Szczególnie nie udają się zdjęcia niezapominajek, które pięknie rosną w moim ogrodzie. Co roku robię im wiele zdjęć, ale bardzo trudno coś z tego wybrać. W końcu zdecydowałam się na to zdjęcie

Moje niezapominajki w zbliżeniu


Piwonie... peonie

Szczególnie ulubione - za kształt, kolory (mam również białe), a przede wszystkim za zapach. Tego zapachu szukam także w perfumach i wodach toaletowych... a kiedy kwiaty kwitną lubię pochylać się nad nimi i po prostu wąchać.



Leśna róża  

Rośnie samotnie od wielu lat, jakby na przekór wszelkim przeciwnościom - w środku leśnej działki... na glebie niesprzyjającej kwiatom... nigdy nie zabezpieczana na zimę... a jednak odradza się każdej wiosny.



 

4 komentarze:

  1. Śliczne zdjęcia, piękne kwiaty... :)
    Wybrałaś dokładnie takie kwiaty, jakie miałam w pierwszej myśli, tylko kolejność róży z niezapominajką byłaby zamieniona.
    Moje kwiaty w ogródku też mają swoją historię i dlatego staram się, by przetrwały nawet tak ekstremalne warunki, jakie miały w tym roku.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Splociku :)

      Jak napisałam mam mało kwiatów wymagających pielęgnacji, bo mimo starań niektóre nie przetrwały. Szczególnie piękne były biało-czerwone dalie, ale nasze zabiegi nie pomogły im się odrodzić po kolejnej zimie.

      Trochę zmieniałam decyzję przy wyborze zdjęć z samosiejkami - tu narzucały się tulipany, które wyrastają co roku w różnych miejscach ogrodu. Nigdy nie wiadomo, gdzie się pojawią i w jakim kolorze :)

      Usuń
  2. Jakie śliczne są te Twoje kwiatki Eluniu. Kocham zapach piwonii, kiedyś miałam takie jedna perfumy o ich zapachu, ale to było wieki temu i już ich nie robią, a szkoda... Cały czas szukam, może jakieś inne kiedyś będa miały podobny zapach...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Lidziu :)
      Ja kiedyś używałam pewnej wody toaletowej o zapachu piwonii, ale firma zrezygnowała akurat z tego zapachu i nie produkuje. Pech...
      Niedawno dostałam od przyjaciółki francuskie perfumy "Grenade pivoine" - piękny zapach.
      Nie wiem, czy są dostępne w Polsce (przyjaciółka zamawia perfumy tej firmy przez internet)

      Usuń