piątek, 12 października 2018

Makrofotografia


Makrofotografia jest jednym z kilku technicznych tematów w naszej zabawie "Niedziela z fotografią - Zaproszenie nadal aktualne.
To jednocześnie motyw aktualnego, jedenastego spotkania.
Kiedy przegląda się internet, na stronach i portalach fotograficznych wyraźnie widać jakie tematy najczęściej pojawiają się w makro i jakie są mody fotograficzne w zakresie aranżacji scenerii fotografowanego obiektu. To głównie przyroda w różnych odsłonach... nic dziwnego, bo to piękny i zaskakujący w zbliżeniu element rzeczywistości. Mniej znajdziemy eksperymentatorskich prób z fakturą, teksturą, tworzywem itp.
Czy robiący takie zdjęcia kierują się tylko intuicją? po prostu idą na żywioł ustawiając w aparacie funkcję "makro"?  Zastanawiałam się, ile osób w ogóle czyta jakieś poradniki, czy chociażby strony w internecie omawiające podstawy fotografowania.
Trochę podstawowych informacji można znaleźć - na przykład tutaj

Pechowo się złożyło, że tydzień z tym tematem zabawy wypadł akurat  w trakcie mojego lekkiego przeziębienia, więc nie bardzo miałam siłę i ochotę na dużą aktywność eksperymentatorską. Zrobiłam tylko trochę prób z bursztynem i fiołkiem (hodowanym w doniczce w mieszkaniu). Pozostałe zdjęcia pochodzą z mojego komputerowego archiwum.

To pierwsze zdjęcie zrobione kilka lat temu z funkcją makro - efekt  tym razem to kompletny przypadek. Dopiero zaczynałam robić zdjęcia nowym aparatem i po prostu chciałam sfotografować mlecz rosnący w wysokiej trawie. Efekt mnie zaskoczył i sama nieskromnie zachwycam się tym zdjęciem - uważam, że to moje najlepsze makro (bez poprawek)

Mlecz


Pszczoła na kwiatach jabłoni


Bursztyn i słońce

fotografowany bursztyn ma średnicę 12 mm
 

Iglaste


Fiołek w promieniach słonecznych




2 komentarze: