sobota, 29 lutego 2020

Rzuty na luty

W zabawie "Kości zostały rzucone" na blogu Kreatywna Jacewiczówka,  w lutym moje rzuty kostką dały wynik SERWETKA.
Bardzo się z tego ucieszyłam, bo takie zadanie świetnie wpasowało się moje plany dziewiarskie. 


Od kilku lat przygotowuję się do ambitnego zadania, jakim jest duży obrus zrobiony na drutach. A przygotowania te polegają na tym, że co jakiś czas w ramach ćwiczeń dziubię mała serwetkę. Małą dlatego, że jedynym problemem - ale niestety podstawowym jest ładne rozpoczęcie robótki. Problem wynika z tego, że pracuję wyłącznie na drutach z żyłką, która jak wiadomo żyje własnym życiem. 


Nigdy nie udało mi się utrzymać w ryzach pięciu drutów pończoszniczych, ponieważ od wielu lat nie używam już prostych drutów.  Robiłam na prostych drutach w bardzo zamierzchłej przeszłości (-dzieści lat temu). Wtedy zawsze miałam na końcach zatyczki z korka, bo robótka zjeżdżała na całego. A nie da się robić "na okrągło" z korkowymi końcówkami.
Nigdy moje serwetki nie są idealnie napięte, ani mocno wykrochmalone, bo nie lubię serwetki w formie sztywnej blachy i nie zależy mi na identycznym rozmieszczeniu niezliczonych ząbków w zakończeniu. 
Tak jak w tej serwetce, zrobionej kilka lat temu w ramach zabawy na forum (nie udało mi się znaleźć tamtego zdjęcia, więc zrobiłam nowe)

Te ząbki nie podobają mi się, przeszkadzają mi wizualnie (za dużo ich napchane), więc tym razem w nowej czerwonej serwetce zrobiłam tylko jedno okrążenie. I w następnych serwetkach też będę ograniczać ten nadmiar ząbków.

W tabelce zabawy zapoczątkowałam zapis swojego udziału - będę zaznaczać kolejne zaliczone rzuty. 




6 komentarzy:

  1. Nie widzę, żeby któraś z robótek nie miała ładnego rozpoczęcia. Wszystkie są ładne!
    A nawet gdyby były nieidealne, to przecież zawsze można postawić na środku wazonik, prawda? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... bo to takie cuda fotografii :)
      Nawet jeśli wymęczone wysłużonym aparatem (z braku nowego :)))
      Wazonik to też jakieś rozwiązanie, szczególnie w przypadku gości - tylko że ja i zawsze będę wiedziała, że to nie tak ma wyglądać.
      Świadomość mnie wkurza :)

      Usuń
  2. Ja się na drutach mało znam.Obie serwetki mi się podobają. Ta żółta ma bardzo ładny wzorek:) I te ząbki też,tylko nie wiem,czy tam powinno być siedem czy pięć? Jakby środkowy był ciut dłuższy niż reszta.Nie byłyby tak "zbite" Jeśli chodzi zaś o środek, nie da się na przykład zrobić szydełkiem a potem drutami?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tej jasnej starszej serwetce (w rzeczywistości to kolor kawy z mlekiem)zrobiłam ząbki dokładnie według wzoru - szydełkiem.
      I właśnie ten wzór należy do tych "napchanych". Ząbki na gęsto i właśnie tak zbite.
      Teraz pomyślałam, że wstawię zdjęcia tych serwetek do osobnego posta, żeby pokazać o co mi chodzi i co mi się nie podoba.

      A ze środkiem to jest tak, że jedną z metod jest właśnie rozpoczynanie szydełkiem. I ja też ten sposób próbuję :)

      Usuń
  3. Obydwa wzorki są fajne, a ten w czerwonej serwetce robi się bardzo przyjemnie.
    Nie pamiętam, czy robiłam taką, jak ta żółta, ale nie wszystkie, które były prezentami zdążyłam sfotografować.
    Wykonałam sporo serwetek i robiłam różne zakończenia, a takie łańcuszkowe ząbki chyba najczęściej.
    Bardzo często zmniejszałam ilość oczek w łańcuszkach, bo w zależności od grubości nici zastosowanych do robienia serwetki, łańcuszki były zbyt długie.
    Wykonując wiele serwetek miałam obraz, jak układają się takie zakończenia i dlatego mogłam sama regulować długości łańcuszków.
    Jeśli chodzi o środek, to u mnie w etykiecie Podstawy dziania, pokazywałam, jak zaczynam na trzech drutach, ale szydełkiem też można.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja teraz "mam fazę" serwetkową i nawet krzyżyki są zaniedbane.
      Nabieram wprawy i oczywiście będę stosować zakończenia według własnego widzimisię :)
      Pewnie ząbków całkowicie nie skreślę, ale będę regulować ich długość - doszłam do tego, co opisałaś w komentarzu (jestem z siebie dumna :)))

      Usuń