sobota, 16 czerwca 2018

"Fotograficzny alfabet" - litera E

W tym tygodniu w "Fotograficznym alfabecie" bawimy się literą E,e...
To litera, która w języku polskim ma mało wyrazów - nie tak jak w angielskim, przez co senator Kozioł (serial "Ranczo"), nie mógł zapamiętać znaczenia takich trudnych wyrazów jak "ołówek", "okno" - skoro wszystkie zaczynają się na jedną literę - epencil, ewindow...

Ale żarty na bok...

To moje propozycje

1 - Jedzenie
Eskalopki (tym razem z indyka)


Można znaleźć kilka definicji tej prostej potrawy, ale najbardziej znamy

Eskalopki jako 
"Kotleciki z cielęciny lub pierś indyka, 
lekko rozbite i usmażone bez panierowania."
 Ja robię je bardzo często, bo są delikatniejsze
i  bardziej dietetyczne od kotletów z panierką.
Smażę w minimalnej ilości oleju na patelni grillowej,
tym razem są z liśćmi świeżego szpinaku (skropione octem balsamicznym)
 i  tostami z masłem bazyliowym.
Oczywiście jako łasuch miałam pierwsze skojarzenie z eklerkami, 
ale takie ciastka z kremem są dla mnie zakazane, 
więc nie kupiłam do sesji fotograficznej. 
A w cukierni nie wypada wyciągać aparatu i robić zdjęć,
szczególnie nic nie kupując.

2 - Flora i fauna
Eukaliptus

rośnie sobie w naszym Ogrodzie Botanicznym

3 - W domu
Ekierka


 Domyślałam się, że ekspres do kawy może być mniej popularny, 
ale nie chciało mi się go pucować do zdjęcia i poszłam na łatwiznę z ekierką.

4 - Na ulicy 
Estakada


W przypadku tej litery sama się zaskoczyłam brakiem spostrzegawczości wśród przedmiotów w swoim własnym domu - umknęły mi rzeczy, na które codziennie patrzę i których używam: encyklopedia, etui, a nawet elementarz też jest w którymś stosiku książek dla dzieci.
Z drugiej strony to może i dobrze, bo jeszcze bardziej męczyłabym się z wyborem.

4 komentarze:

  1. Fajnie sobie Elu z tą literka poradziłaś i nawet trafiłaś w bonusowe punkty, gratuluję :) Ciekawe co wymyślisz na literkę f? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już wymyśliłam, teraz się męczę z wyborem :)

      Usuń
  2. Pamiętaj - pierwsza myśl najlepsza :)

    OdpowiedzUsuń