piątek, 7 stycznia 2011

Wspomnienie...

Dziś rano przeczytałam wiadomość w poczcie internetowej - Odszedł Krzysztof Kolberger... niezwykły człowiek.
Napisano wiele o jego aktorstwie, wspaniałym głosie,  osobowości, walce z chorobą - będzie się o tym pisać w przyszłości.
Każdy z nas ma inne wspomnienia o ludziach, których już nie ma wśród nas.
Moje, to dawne wspomnienie z czasów licealnych, kiedy pierwszy raz  zobaczyłam Go w telewizji.
Jakaż była to osobowość aktorska, skoro właśnie jego, młodego aktora tak od razu i na zawsze zapamiętałam.
Oglądałam wtedy regularnie poniedziałkowy Teatr Telewizji, a w jednym z tych spektakli zagrał Krzysztof Kolberger.
Zapamiętałam doskonale tytuł i treść sztuki - "Lucy Crown" Irvinga Shawa.
Poszukałam dzisiaj w sieci i znalazłam zapis tamtej adaptacji scenicznej  z 1972 roku: tutaj

2 komentarze:

  1. W czasie stanu wojennego miałam możliwość oglądania i słuchania Krzysztofa Kolbergera na tzw tajnych wieczorach poetyckich w Muzeum Archidiecezji Warszawskiej...
    To były niezapomniane chwile...
    Mało kto jak On potrafił MÓWIĆ poezję!
    I te Jego oczy...
    Bardzo żal... (*)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja niestety nie miałam takich możliwości. Na pewno starałabym się uczestniczyć w takich spotkaniach, gdybym mieszkała w Warszawie, czy nawet w okolicy.

    OdpowiedzUsuń