czwartek, 16 kwietnia 2020

Marcowe "Rękodzieło i przysłowia"

Marcowe propozycje w zabawie "Rękodzieło i przysłowia"  wydawały mi się lekkie, łatwe i przyjemne... tak mi się wydawało 1 marca, gdy je przeczytałam. Później już było tylko gorzej... z wiadomych przyczyn.

1. Kobieta zrobi z niczego kapelusz, sałatkę i scenę małżeńską.
2. Kiedy żurawie wysoko latają, prędkiej się wiosny ludzie spodziewają.

Przez cały miesiąc bezskutecznie usiłowałam cokolwiek znaleźć do realizacji wybranego przysłowia. Od początku nastawiłam się na pierwsze i miał to być haftowany kapelusik. Kiedyś miałam zapisanych sporo wzorów "kapeluszowych", bo organizowałam na forum zabawę "Damskie klimaty" (w 2011 roku). Ale schematy nie dały się znaleźć, a ja dość niemrawo szukałam czegoś odpowiedniego, aż przyszedł koniec miesiąca.

W ostatnim dniu zmieniłam zdanie i zdecydowałam się na drugie przysłowie. Jak nigdy tym razem podeszłam do niego dość wybiórczo i ogólnikowo, rezygnując od razu z ptaków (nie miałam żadnego ładnego wzoru). Poszłam trochę na łatwiznę i wybrałam z całości wyraz "wiosna". Na zielonym wiosennym tle posadziłam motyla (Pierwsze gatunki motyli dziennych pojawiają się już wczesną wiosną, na przełomie lutego i marca. Można je spotkać na osłoniętych od wiatru, nasłonecznionych drogach leśnych, porębach, leśnych polanach - czytamy w internecie.)

i tak powstała ta bardzo luźna interpretacja przysłowia


Wymiary haftu: 6 x 6,5 cm
Kanwa 14

Na razie hafcik podzieli los większości, czyli trafi do szuflady. Teraz zupełnie nie mam pomysłów na ich wykorzystania.


Przy okazji sprawdzania dokładnej daty tamtej hafciarskiej zabawy wyciągnęłam na światło dzienne jej baner... takie sentymentalne wspomnienia minionego czasu


2 komentarze:

  1. I bardzo dobrze zrobiłaś, że podeszłaś "wybiórczo i ogólnikowo", wszak zadanie polega na interpretacji całego przysłowia lub jego fragmentu.
    Bardzo ładny wiosenny hafcik. :)
    Na pewno w odpowiednim czasie zostanie dobrze zagospodarowany. :)
    Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
    Miło mi, że bawisz się u mnie. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa :)
      Rzeczywiście dotychczas bardziej starałam się o interpretację całego przysłowia niż o jego fragment.
      I to teraz chyba się zmieni, bo jak na razie nie wychodzi mi kreatywne myślenie.
      Pozdrawiam :)

      Usuń