czwartek, 27 grudnia 2018

Chcę pokazać...

Długo przeglądałam swoje zdjęcia do ostatniego tematu w zabawie "Niedziela z fotografią".
Co "chcę pokazać"... ? według jakiego kryterium wybrać zdjęcia?
Wybrałam kilkanaście zdjęć z różnych kategorii, ale zdecydowałam się tylko na dwa.

Pierwsze zdjęcie ukazuje piękno natury bez technicznych poprawek - obraz widziany okiem aparatu; ... drugie zdjęcie z pozoru niczym się nie wyróżnia, ale ze względu na temat wymaga objaśnienia.

Zachód słońca nad Bałtykiem (Jastrzębia Góra)


Toksyczna chmura nad Zgierzem

W maju tego roku, będąc w moim ogrodzie (w Łodzi), jak zwykle robiłam zdjęcia chmur (co bardzo lubię). W pierwszym momencie pomyślałam, że to nadciąga burza. Dopiero po chwili przypomniałam sobie widziany wcześniej telewizyjny komunikat o wielkim pożarze składowiska śmieci w Zgierzu. W linii prostej to odległość kilku kilometrów, a jednak toksyczna chmura widziana była bardzo wyraźnie (im bliżej ziemi, tym chmura była ciemniejsza, ale w kadr wchodziły już domy sąsiadów).
Ile trujących oparów dotarło do nas?



2 komentarze:

  1. Super fotki.
    Ta chmura toksyczna faktycznie wygląda, jak burzowa.
    Mam ogromną ilość zdjęć nieba i myślałam by pokazać jedną z nich, ale miałam problem, co wybrać. Wybrałam to, co na czasie, czyli choinkę świąteczną.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podziwiałam choinkę, a zaraz "zabiorę" zdjęcie do niedzielnego posta :)

      Usuń