poniedziałek, 4 marca 2024

Robótki w sztuce... autor poszukiwany - już znaleziony

 Edycja posta

Bardzo szybko dostałam blogerską pomoc, za którą bardzo dziękuję mp.

Obraz namalowała kobieta, co jak zawsze mnie cieszy. W krótkiej notce wikipedii pierwsze co zaskakuje to długość życia artystki - żyła ponad 101 lat!

Okazuje się, że jednak źle celowałam w kraj.  

Marie Lucas Robiquet "Jeune fille tricotant"

źródło zdjęcia

W trakcie komputerowych porządków (zajmują mi jak na razie większość czasu!) znalazłam ten obrazek. Zapisałam go do wstawienia na blogu wraz z podanym nazwiskiem malarza. Zawsze sprawdzam wiarygodność zapisanych informacji, teraz również i okazało się, że takiego malarza nie ma. Szukałam w różnych źródłach, czyli ktoś wpuszczając zdjęcie do internetu wpisał co chciał i tak poszło w świat. Obraz jest podpisany przez autora, ale ja nie potrafię tego podpisu odczytać.

Mam nadzieję, że przy okazji trafię na właściwą informacje, a może ktoś zna autora i mi podpowie?

Za względu na koronki (kołnierzyk i mankiety) oraz na widok za oknem przypuszczam, że może to być malarz holenderski lub niemiecki. Może też być z każdego innego kraju.

To rodzaj malarstwa, który lubię najbardziej.     

13 komentarzy:

  1. Google podpowiada, że to obraz Marie Lucas Robiquet "A Young Breton Girl Knitting by a Window" , czyli "Bretońska dziewczynka dziergająca (robiąca na drutach) przy oknie".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mp :) Bardzo dziękuję za tak szybką pomoc. Ja nie nauczyłam się tej funkcji poszukiwawczej wujka guglowego, bo jakoś do tej pory nie była mi potrzebna. Wykorzystałam tytuł francuski obrazu - chyba on jest oryginalny. Chociaż w innych miejscach pojawia się ten tytuł angielski.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
    2. Proszę bardzo ! A szukanie googlem jest bardzo proste, wchodzisz na obrazek, klikasz prawym klawiszem myszy i pojawia Ci się lista , gdzieś pod koniec masz funkcję "wyszukaj obraz za pomocą google", bardzo przydatna sztuczka :-) Rzeczywiście francuska nazwa obrazu jest któtsza, ale może każdy Francuz, widząc charakterystyczny strój z czepkiem, wie, że ta dziewczyna jest Bretonką .

      Usuń
    3. Super! :) Rzeczywiście prosta sztuczka, jak to się człowiek uczy na starość. Dzięki :)

      Usuń
  2. Ja też znalazłam takie dane:
    MARIE AIMÉE LUCAS-ROBIQUET
    (francja, 1858-1959)
    Młoda Bretonka robiąca na drutach przy oknie 55,3 x 38,8 cm (21 3/4 x 15 1/4 cala)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Komentarz się odnalazł - jeszcze raz dziękuję za udział w poszukiwaniach autora :)

      Usuń
  3. Śliczny obraz, nie dziwię się, że Cię zachwycił.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak napisałam wcześniej to moje ulubione klimaty. Dzięki takim obrazom aktualna rzeczywistość łatwiej daje się przeżyć. Oczywiście mam świadomość, że to tylko wyjątek tamtej, wcale nie lepszej (a nawet dla wielu dużo gorszej). To takie karmienie się ładnymi widokami :)

      Usuń
  4. Piękny obraz i bardzo klimatyczny. :)
    Sztuczkę już masz wyjaśnioną i na przyszłość pewnie poradzisz sobie z szukaniem.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam jeszcze trochę takich ładnych obrazków w swoim zbiorze, po kolei coś się wstawi. I ja pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Dostałam również komentarz od Mięty z informacją - pokazał się na poczcie, ale tutaj już nie.
    Nie wiem dlaczego tak się stało, ale doceniam i dziękuję Ci Mięto za pomoc :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odszukasz go w edycji blogu, w komentarzach - po rozwinięciu "Wszystkie", na rozwiniętej liście pojawi się "Spam" i tam będą komentarze, które nie pojawiły się w blogu, a zostały tam wrzucone.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    2. Splociku :) Rzeczywiście wpadł do spamu. Dziękuję za przypomnienie tego miejsca. Ostatnio tak rzadko pisałam na blogu, że zapomniałam o tej możliwości. Kiedyś systematycznie tam zaglądałam.

      Usuń