wtorek, 31 października 2023

Nasze ręce nie odpoczywają nigdy

Długo nie wiedziałam jak w październiku podejść do zabawy u Splocika, ale u organizatorki zabawy  znalazłam podpowiedź .

Październikowe przysłowia:

1. Książek, jak i przyjaciół powinno być niewiele, ale za to dobre.
2. Wóz odpoczywa zimą, sanie latem, koń nie odpoczywa nigdy.

W swojej interpretacji - TUTAJ,  Splocik wykorzystała słowo "nigdy" budując prawdziwe życiowo zdanie. To przecież takie proste: "nasze ręce nie odpoczywają nigdy"

Nasze, czyli kobiece ręce.

Zaczęłam ten hafcik kilka miesięcy temu, odkładałam, bo inne życiowe prace były ważniejsze, wracałam i tak w końcu października dotarłam do finiszu.


Dane techniczne:

wymiary samego haftu: 16x18 cm

materiał: kanwa 16 w kolorze ercu

mulina "Ariadna" ze starych zapasów

Nie jestem zbytnio zadowolona z tej robótki. Tym razem zbyt mocno naciągałam nitkę, przez co w niektórych miejscach są widoczne dziurki po igle, a całość wyszła trochę  krzywo (mimo rozprasowania  marszczy się).

Mówi się trudno - na razie zdjęcie bez ramki, bo oczywiście zaczynając pracę nie pomyślałam o znalezieniu odpowiedniej ramki PRZED wyborem materiału. Tym bardziej, że wykorzystałam gotowy już kawałek kanwy. Teraz (po wielu takich problemach) już zawsze będę zaczynać - najpierw ramka, później dopasowanie wymiarów materiału.

A jak już ten hafcik jakoś się w ramce znajdzie, obrazek zawiśnie na ścianie kuchni Starego Domu. Teraz jest dla niego idealny jesienny czas. Okno kuchni wychodzi na ogród i widzę (niezależnie od temperatury za oknem), co robią koty ogrodowe.




6 komentarzy:

  1. Fajnie, że udało Ci się skończyć hafcik po oprawieniu, będzie świetny obrazek. :)
    A mankamentów, o których piszesz nie widać, a jeśli Ty je widzisz, to za szybką na pewno znikną.
    Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
    Miło mi, że dołączyłaś swoją pracę do mojej zabawy. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za słowa pocieszenia, ale irytuje mnie taki słaby efekt.
      To robótka godna początkujących, a od siebie oczekuję prac na lepszym poziomie.
      Z oprawą będzie problem, bo jak pisałam materiał nie ma typowych wymiarów.
      Coś wykombinuję.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Nie bądź zbyt surowa dla siebie.
      Nawet najlepszym zdarzają się słabsze prace.
      Może zastosuj passepartout.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    3. Tak, też pomyślałam o passeparout, nawet kupiłam odpowiedni w kolorze papier, ale nie miałam jakoś siły i chęci na dokończenie. Może z Nowym Rokiem pójdzie lepiej :)

      Usuń