sobota, 31 marca 2018

Marcowe "Hafty i przysłowia"

To już czwarta odsłona zabawy u Splocika, w której u mnie brakuje lutego. Mam zbyt duże problemy techniczne przy okazji dodatkowych ściegów, gdzie trzeba używać lewej ręki. Odnowiła mi się dolegliwość kciuka, który boli jak ... !
Żadna przyjemność w haftowaniu z bólem, więc trzeba z niektórych czynności zrezygnować i dlatego tak długo trwało u mnie zrobienie dodatkowych ściegów..

Przysłowia na marzec:

1. Jaskółka i pszczółka lata, znakiem to wiosny dla świata.
2. Jeszcze tego nie było, by jajko kurę uczyło.

Ściegiem dodatkowym jest ścieg gałązkowy.

Chciałam zrealizować pierwsze przysłowie, z wykorzystaniem jaskółek, ze względu na ścieg gałązkowy. To motyw kojarzący się z bardzo wczesną wiosną, gdy gałązki na drzewach nie mają liści. Są jeszcze takie zimowe. Niestety wszystkie znalezione wzory, które mogłam ewentualnie wykorzystać były za duże. A pszczółki z kolei nie pasowały mi do marcowego czasu.

Pozostało więc drugie przysłowie, silnie związane z Wielkanocą.
Tutaj też jestem trochę "przebierna". O ile wśród wzorów na święta Bożego Narodzenia jest mnóstwo takich, które chętnie sama  chciałabym zrobić; to z wzorkami wielkanocnymi już jest gorzej. Nie podobają mi się te nowoczesne, wiele z nich uważam za brzydkie i wręcz odstraszające. W tym temacie preferuję tradycyjnie polskie wzornictwo i ludowiznę (określenie mojej szwagierki). Znalazłam kilka typu kura, kogut i kurczaczki, aż nagle znalazł się dawno zapisany wzorek, który po prostu "musiałam" zrobić. Rzadko coś mnie tak zauroczy, ale temu pisklakowi nie mogłam się oprzeć. Pcha się toto na świat nic nie widząc... nie wie, gdzie idzie i jakie przeszkody ma pod łapkami... nawet przez piórko może się potknąć.


Wybrałam ściegi:  gałązka rozwarta i gałązka- piórka. Ściegi gałązkowe są bardzo łatwe i szybko można je zrobić... jak się już człowiek wreszcie za to weźmie :)
Dzisiaj  obrazek znalazł się w ramce (białej) jako dekoracja świąteczna, ale na zrobienie zdjęcia muszę poczekać do lepszych warunków.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz