piątek, 23 lutego 2018

Łapacz snów numer 1

Zainteresowałam się łapaczami snów nie dlatego, że te wzory i pomysły (w różnych technikach wykonania) stały się nagle modne... a mówiąc inaczej na pewno bardziej dostępne w rozpowszechnianiu dzięki stronom internetowym.
Przyczyna jest bardziej prozaiczna, ale dla mnie bardzo dokuczliwa. 
Od lat moje sny to odzwierciedlenie mojej stresującej rzeczywistości na jawie. To złe, męczące, często koszmarne i przerażające wizje... nie pamiętam żadnego dobrego, ładnego, miłego snu. Nigdy nic z tym nie robiłam (w sensie leczenia), chociaż to bardzo źle wpływa na jakość mojego życia.
Ale gdy natrafiłam na zdjęcia tych zabawek pomyślałam - dlaczego nie?
To nie jest wiara w gusła i zabobony, ale przyznajmy szczerze - kto nie ulega czasami prostym ludowym zachowaniom typu "usiądźmy przed drogą", "rozsypała się sól? - trzeba przerzucić przez ramię", "wracam do mieszkania, więc trzeba usiąść i policzyć do dziesięciu" itp.

Połączyłam przyjemne z pożytecznym i zrobiłam dwa łapacze: w wersji krzyżykowej i w wersji technikami łączonymi.

Jako pierwszy prezentuje się hafcik - z wykorzystaniem wzoru Amandy Gregory


Nie jest to idealne odwzorowanie - jak zawsze coś tam zmieniłam, coś pominęłam.
Na szczęście już od pewnego momentu przestałam się stresować pracą niezgodną z wzorami, bo przecież nie zdaję żadnego egzaminu i nie mam obowiązku wykonać haftu idealnie co do krzyżyka jak we wzorze.

Dane techniczne:
- kanwa 16ct
- mulina "Ariadna" i niezidentyfikowane resztki ze zbioru przydasiów


Haft mieści się w ramach 60x80 krzyżyków, więc idealnie pasuje do zabawy Smalls SAL 2018.
Odkryłam zabawę w ubiegłorocznej edycji, już w samym końcu roku, ale organizatorka przewidziała kolejną, więc chętnie dołączam.


10 komentarzy:

  1. Piękny jest Twój łapacz! Mam nadzieję, że dzięki niemu Twoje sny staną się spokojniejsze, szczęśliwsze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Mam też taką nadzieję - odrobina magii nie zaszkodzi :)

      Usuń
  2. Pretty dream catcher, the colours are lovely - I think I need one too.

    OdpowiedzUsuń
  3. Very pretty finish and I love the colors.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you Mary :)
      These are my favorite colors

      Usuń