sobota, 22 grudnia 2018

"Pod choinkę" - SAL 2011 ... przypomnienie po 7 latach

Dla kilku koleżanek blogowych to przypomnienie, dla innych nowa informacja.

Do końca roku pozostało jeszcze kilka dni, ale już pojawiają się zaproszenia do nowych zabaw blogowych w 2019 roku. Ja bardzo ostrożnie podejdę do sprawy... raczej nie będę brała udziału w wielu, a na dzisiaj zdecydowałam się na dwie - zabawę u Splocika oraz ewentualną kolejną edycję "Choinki".

A w tym już naprawdę przedświątecznym czasie chcę przypomnieć jedną z zabaw, których kiedyś sporo prowadziłam (głównie na forum i trochę w formie blogowej).

To zabawa "Pod choinkę" SAL - link do strony głównej bloga,  którą rozpoczęłam w 2011 roku


i kontynuowałam jeszcze w ciągu następnych dwóch lat.

W tamtych czasach nie miałam pojęcia o istnieniu takich gadżetów jak "żabka" (a może jeszcze jej nie było), którą teraz wykorzystują organizatorki zabaw na swoich blogach.

"Żabka" ma dobre i złe strony - plusem jest na pewno prowadzenie zabaw w jednym miejscu.


Ja do zabawy założyłam osobnego bloga, ponieważ chciałam jak najszerzej udostępnić stronę uczestniczkom. Możliwość wspólnego prowadzenia bloga, miejsce na swobodną dyskusję itd, to właśnie spełnienie zasad zabawy, jeśli nie odbywa się na dyskusyjnym forum tematycznym.
Tego oczywiście nie wymyśliłam sama - wzorowałam się na prowadzonych wtedy blogach konkretnych zabaw typu SAL przez blogerki z różnych stron świata.

Teraz wyciągnęłam bloga z sieciowych zakamarków, trochę odkurzyłam i sama wróciłam wspomnieniami do  tamtych miłych chwil.

Temat zabawy krotko określiłam w Zaproszeniu:
"... tematem są choinkowe prezenty,  ozdoby i dekoracje świąteczne wykonane techniką haftu krzyżykowego oraz  technikami łączonymi z krzyżykami.

... Nasza zabawa obejmuje również haftowane kartki z życzeniami - to także są swego rodzaju upominki."
Od strony technicznej blog trochę podupadł - zniknął nie tylko piękny świąteczny szablon bloga (wstawiłam nowy), ale wyparowały także niektóre zdjęcia wstawiane w postach i przede wszystkim galerie prac, które umieściłam w albumach na picasie (były w bocznej szpalcie bloga). One nadal są, ale w archiwum na moim koncie i aktualnie myślę jak je z powrotem wprowadzić na bloga. 

Album z roku 2011 zawiera 67 zdjęć ukończonych prac
Album z 2012 - 103 zdjęcia
Album z 2013 roku - 220 zdjęć.
Nie mam konta google+, a to chyba jedyna droga aktualizacji.

W zabawie wzięły udział 24 blogerki. Kilka koleżanek nadal aktywnie bloguje, a na kilku blogach nie ma od dawna nowych postów.

Dlaczego w 2013 roku zakończyłam zabawę? - wyjaśnienie jest w ostatnim poście (z 31 grudnia 2013) na blogu zabawy.

Blog pozostaje dostępny nadal, a ja biorę pod uwagę ewentualną reaktywację pomysłu, zachowując prawa autorskie do nazwy i tematu zabawy. 
Ale czy i  jak to będzie... w jakiej formie  - dopiero się  okaże :)

2 komentarze:

  1. Pamiętam te zabawy, fajne były; podglądałam, ale nie brałam udziału.
    Spokojnych i pogodnych Świąt. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń