środa, 18 lipca 2018

Ptaszek...

Wokół naszego bloku jest dużo starych i wielkich drzew. Mieszkając tu już sporo lat obserwuję jak się zmienia ptasie towarzystwo. Niezauważalnie zniknęły wszystkie wróble, a zapanowały hałaśliwe sroki (okropnie się wydzierają nad ranem). Praktycznie tylko zimowe ptaki pozostały te same - sikorki, wrony, czasami kruki.
Od kilku lat w tej gęstwinie gałęzi od wiosny mieszkają ptaszki-śpiewaki. Przepięknie śpiewają, ale ja kompletnie nie znam się na tym, więc nie wiem które to konkretnie. Są malutkie, ledwie widoczne kiedy przelatują od drzewa do drzewa, trudno im zrobić zdjęcie.

Kilka dni temu nasz balkon odwiedził mały ptaszek. Był kilka kroków ode mnie, za firanką (drzwi balkonowe były otwarte). Skakał od doniczki do doniczki (z ziołami), coś z nich skubnął... ledwo zdążyłam sięgnąć po aparat, kiedy wskoczył na balustradę i odleciał


Zrobiłam zdjęcie zza firanki, żeby go nie płoszyć i wycięłam z całości (trochę lepiej jest widoczny).


Może ktoś wyjaśni - co to za ptaszek?
Spodziewam się, że odpowiedź może być bardzo prosta.

2 komentarze:

  1. Odpowiedź jest bardzo prosta, to jest sikorka bogatka.
    Zasadnicza różnica między Bogatką i Modraszką jest taka, że Bogatka ma czarną główkę, a Modraszka niebieską. Modraszka w ogóle ma więcej niebieskich piórek.
    Poza tym Bogatka jest nieco większa od Modraszki.
    Na mojej działce gniazdują i jedne i drugie, więc je znam.
    Zajrzyj do Internetowego Atlasu Ptaków.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Splociku :)
      Dla Ciebie odpowiedź prosta, dla mnie zagadka.
      Latem nigdy z tak bliskiej odległości nie widziałam sikorki, a zimą w karmnikach są za daleko.

      Uściski.

      Usuń