poniedziałek, 20 kwietnia 2015

Robótkowo na ekranie

Nie jestem fanką brytyjskiego kina... nie czuję pewnie tego klimatu. Najczęściej te filmy i seriale nudzą mnie po prostu.
Jednak trzeba przyznać producentom filmów, których akcja dzieje w bliżej lub dalszej przeszłości dbałość o scenografię, rekwizyty, kostiumy. Zatrudniają fachowców, którzy potrafią wypełnić plan filmowy, a ludzi ubrać odpowiednio w stylu epoki.

Ostatnio obejrzałam kilka odcinków nowego serialu "W kręgu zbrodni" (2014).
Poświęcę serialowi kilka słów w osobnym poście na drugim blogu (nie będą to zachwyty, wręcz przeciwnie). Tutaj chciałam wstawić kilka fotek pod kątem strojów głównych bohaterek.
To bardzo ciekawy dla mnie obraz, bo akcja dzieje się na początku lat 50-tych, w czasach młodości moich rodziców. Oglądałam z zainteresowaniem ubrania młodych Angielek, porównując je z tym, co zostało utrwalone na zdjęciach i filmach w Polsce.
Był to czas socrealizmu i obowiązującego na polskiej ulicy ciężkiego workowatego płaszcza robotnicy fabrycznej w chustce zawiązanej pod brodą.
A tu na filmie niezwykłe w kroju płaszczyki, no i kapelusze, kapelusiki! U nas nie było to tak powszechne nakrycie głowy, raczej uchodziło za symbol drobnomieszczaństwa i bogatej sanacyjnej paniusi - a to już był podtekst polityczny.

I oczywiście wypatrywałam każdego wytworu rękodzieła na paniach i panach.

 





Bohaterki nie tylko noszą sweterki zrobione na drutach, ale nawet "głównodowodząca w śledztwach"  w jednej ze scen trzyma w rękach druty z robótką.


źródło zdjęć

3 komentarze:

  1. A ja wprost przeciwnie, uwielbiam angielskie filmy, czy to kryminały, czy to z życia wyższych sfer . Oglądam jak leci ! :)))
    A sweterki - urocze!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mamy różne gusty i tak jest dobrze :)
      Jak napisałam - nie zachwycam się wszystkim co angielskie, ale doceniam profesjonalizm w realizacji filmów.

      Usuń
  2. Ja z kolei bardzo lubię te wysmakowane, angielskie klimaty:). I myślę, że to również zasługa dbałości o szczegóły, którą zwykle wykazują się twórcy.

    OdpowiedzUsuń